nedeľa 18. septembra 2016

A som v druháku !



Článok píšem po veľmi dlhej dobe, čo ma dosť mrzí, ale pevne verím, že už nápadov na písanie už bude mnoho.

Začínam svoj druhý rok a musím sa priznať, že na školu som sa tešila, pretože keď vidíte v niečom zmysel svojho života tak viete, že aj ďalší rok makania sa oplatí. Väčšina starších nás upozorňovala, že druhák je ozaj makačka a asi aj najťažší ročník, keďže sú v ňom všetky little hard skúšky od anatómie cez histológiu, biochémiu, imunológiu až po fyziológiu. Vidím to tak, že káva sa bude míňať veľmi rýchlo u mňa, ale snažím sa nestresovať dopredu.
  
Začali sme už 12.septembra, pre niektorých ešte škola v nedohľadne a nás už čakalo  prvé cviko z fyziológie, pred ktorým sme všetci mali mierne obavy, pretože hneď nás čakal odber krvi. Zveriť sa spolužiakom, ktorí ešte nikdy predtým nebrali krv nevzbudzovala v nás práve najlepšie dojmy, ale prekvapivo celá skupina to zvládala na výbornu. Naša skvelá spolužiačka sa podujala a dala si zobrať  krv ako  prvá a dosť sa jej to zapáčilo a obetovala obidve ruky, ako povedala: Pre medicínu všetko :D . Ja som mala mierny problém, kedže sme mali na sebe plášte a v miestnosti bolo asi 30 stupňov, ale vďaka minerálke, ktorú som vypila spolužiačke ( prepáč Inguš) som to dala!  

Avšak väčšina predmetov nám začína od zajtra. Takže na druhý deň po menšej uvítacej párty som išla domov, kde  ma už čakali všetky knihy. O dva týždne máme pitvy takže bol najvyšší čas sa začať učiť.  Na pitevný sa veľmi teším, ale mierne obavy z popitevného pohovoru mám už teraz ( držím palce tým, ktorým to začína zajtra).

Mňa zajtra čaká skoré ranné vstávanie, keďže sa druhý a tretí ročník zapisujú na telesnú, takže čím skôr prídem tým lepšie ( dúfam, že budík na 5 nám stačí). O 7:30 nám začínajú prednášky, aj keď neviem či ešte polovica ročníka nebude stáť v rade na telesnú. A poobede šup na cviko z fyziológie.

Utorok ráno sa bude niesť v rozlišovaní fialovo ružových obrázkov na histológii. Z histoly mám celkom zmiešané pocity, pretože občas ozaj neviem ako môže niekto vidieť na pod tým mikroskopom toľko štruktúr a ja len jednu ružovú machuľu. Do skúšky sa mi to snáď podarí  zmeniť. Poobede máme ošetrovateľstvo a mám v sebe vieru, že nadobudneme aj nejaké praktické zručnosti. Nechám sa prekvapiť, snáď nás nesklamú.
  
Streda alebo horor v mojom prípade...predmet, ktorého sa bojím aj keď som nemala ani jedno cviko= Biochémia. Hneď prvú hodinu test v ktorom sa môže ocitnúť hocičo. So scary!!!

Teraz, už len dovybalovať, zopakovať veci na zajtra, pokecať s babami a spánok.
Pekný a úspešný týždeň !!!
S pozdravom B.P.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára